vrijdag 26 december 2008

Kleine update: Crocodiles

Luitjes, een kleine update vanuit het zonnige Zuid-Afrika. Freya zal jullie binnenkort verblijden met een verhaal over onze kerst op het strand. Maar nu eerst:

Een van de nieuwe dingen die we hier doen is helpen bij het lokale krokodillen centrum. De vrijwilligers are loving it, and so am I! We helpen bij allerhande werkzaamheden:


We vangen baby krokodillen



We wegen, meten en 'taggen' die
 


En ja, sorry mam, we vangen ook grote krokodillen...



Ook graven we nesten op van krokodillen, en plaatsen deze in een broedkamer om de kans op uitkomen te vergroten.



En nu ik hier de ervaring opdoe, ben ik nu ook de slangenvanger van het huis, waar op een middag alle personeel gillend de kamer uitvloog omdat ze deze 'harmless' brown house snake vonden.



Ook ben ik zeer betrokken bij het fotografieproject, waarbij ik bijvoorbeeld uitleg hoe je overspoelend water fotografeert.



Of voordoe hoe je een krab fotografeert



En ze probeer duidelijk te maken dat als je een groepsfoto maakt, je dan probeert iedereen helemaal in beeld te krijgen. Maar dat vinden ze soms best lastig...



Groetjes Geert

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Geert en Freya
Hier een reactie uit Holland.Leuk om jullie site te lezen en Freya hopelijk gaat het goed komen met dauw.Hier alles oke.Weer aan het werk in Nederland wat overigens heel erg wennen was hoor!!Nu de kerstdagen weer bijna gehad,ook wel weer gezellig hoor.Denk nog alle dagen aan de kinderen en mensen in Khula.gr Truus Schlepers

Anoniem zei

Ha Steve en Freya :-)

Wederom gave foto's!! Hoe was kerst @ the beach?

Ik wens jullie een fijne jaarwisseling toe en een geweldig mooi en goed 2009.

Groetjes Sander

Anoniem zei

Heey Geert en Freya.

Ik zag op je site dat jullie al vele avonturen daar beleefd hebben.
Geen idee of je nog weet wie ik ben.
Maar ik ben Geert van Kaathoven het neefje van Monique.
Ik had gehoord dat je in Afrika zat en dat lijkt me nou hartstikke gaaf.
Laatste tijd kwam ik op een site die ging over projecten in Afrika.
Ik zit er zelfs over te denken om aan eentje deel te nemen.
Een project genaamd The Big Five en is in Zuid Afrika.

Mocht je nog tips voor mij hebben of suggesties dan hoor ik het graag!

Groetjes

Geert van Kaathoven

geertvk89@hotmail.com

Anoniem zei

Ha Geert en Freya
ik wens jullie veel succes met jullie keuze. We lezen wel op de site hoe het allemaal afgelopen is.

Gr Truus Schlepers