woensdag 9 december 2009

Kaapstad

Samenvatting: Geert en ik zijn vorige week een weekje naar Kaapstad geweest om dingen te regelen voor onze visas en daarnaast hebben we een minivakantie gehad.

Ja ja, alweer een stukje, zomaar binnen 2 weken! Geert en ik zijn vorige week een week naar Kaapstad gegaan omdat we dingen voor het krijgen van onze visas moesten regelen. Maar goed, gelukkig viel het heel erg mee hoeveel tijd we aan dat geregel moesten besteden en hadden we de tijd om Kaapstad eens goed te verkennen. Zelf was ik er nog nooit echt geweest en Geert had ook nog niet zo veel gezien. Ook hebben we afgelopen maandag Henk en Moni van het vliegveld gehaald. Helaas moesten we de dag erop alweer weg voor een turtel tour, maar wel heel leuk om ze even te zien.
Zie onze foto’s voor een impressie van de minivakantie.

Verder heb ik ook nog leuk nieuws: 1 Ik ben geslaagd voor mijn schippers theorie examen en aangezien ik al geslaagd was voor de praktijk heb ik nu mijn schippersbewijs!
2 Ik wordt ook een echte ranger. 15 December start ik met een cursus van een maand die plaats zal vinden ongeveer 2 uur rijden vanaf St Lucia in Thanda game reserve. Zoals ik al schreef had ik er nogal genoeg van maar af te wachten en als alternatief voor 14 euro per dag te werken. Dus vandaar. Ik zie er erg naar uit, al zal het wel veel leren zijn in korte tijd. Gelukkig heeft geert me wel al een goede basis gegeven door alle game drives die we samen gedaan hebben.

De foto’s van Kaapstad:

Ik omgeven door Nemo visjes oftewel clowns fish in een aquarium in het “two oceans” aquarium.




Deze creepy crab, ook wel sea spider genoemd, is echt enorm zoals je wel ziet!



De beroemde tafelberg waar we ook bovenop zijn geweest




Een rots agame op de tafelberg. Geert en ik bewezen dat we echte biologen waren door veel meer fotos te maken van de hagedissen op de tafelberg dan van het uitzicht zelf....



De pinguins van Boulders beach, een koppeltje.



Natuurlijk moest ik ook nog even naar Hermanus, DE plek om vanaf land walvissen te zien. Het was het einde van het seizoen en het leek erop dat dit zowat de laatste Southern Right whales waren die Hermanus bezochten. Gelukkig waren deze moeder en kalf wel zo vriendelijk om even op 20 meter voor de kust wat omrol capriolen te vertonen.

En in Hermanus vind je ook erg tamme klipdassies. Deze hadden zeer schattige jonkies.







3 opmerkingen:

karin zei

gefeliciteerd freya! Ben blij dat het zo langzaam aan allemaal een beetje begint te lopen voor jullie. Ik wil ook foto's maken van walvissen! In plaats daarvan zit ik dagelijks tot een uurtje of 10 te ploeteren aan mijn voorstel, is ook leuk hoor (anders zou ik er niet iedere dag zo veel tijd aan besteden) bovendien ploetert vena lekker met me mee...zitten we op zijn minst samen in het ploeter-schuitje.
Nou dan ga ik maar weer es! Tabee makkers.kussen karin

Kyra zei

Gave foto die met de tafelberg op de achtergrond, hij is echt plat, dat zie je helemaal niet zo goed als je in kaapstad bent. Heb je ook gelachen om de pinguins? Veel succes met je cursus guiding :)!

kus Kyra

Sander zei

Wow, weer een bericht, moet niet gekker worden! :-) Leuk om te lezen en weer wat te horen.

Alvast hele fijne feestdagen!!